efeince
Konu Sayısı: 3 Mesaj Sayısı: 6 |
Hayatımızda olduğu gibi, internette de bazı 'klişe' kalıplar vardır. Klişe aslında, evergreen içeriği anlatmak için kullanabileceğimiz tam karşılığı bir söz değil. Ama, mantık açısından baktığımızda sanırız en akılda kalıcı karşılığı bu olur. Evergreen içerik, hayatımızdaki bu klişeler gibi; " Hiçbir zaman önemini ve modasını yitirmeyecek içerikler" için söylenmiş bir tabirdir. İnternet kullanıcıları için her ne kadar gündem ve yenilik önemliyse; birde her zaman önemini taze tutan konularda vardır. İşte bu konular, web sitesi sahipleri için her zaman "güvenli bir liman" önemi taşır. Gerçi, gerçek hayatta biz güvenli liman tabirini daha çok altın yatırımları için kullanırız. Ekonomi ve finansla ilgilenenler çok iyi bilirler, ne koşulda olursa olsun günün sonunda kazandıran tek şey altın olarak yine yerini korur. Bunu bazı konular ile örneklemek, uygulamanız konusunda da yardımcı olacaktır. Örneğin, türü veya kategorisi ne olursa olsun bir veya birkaç konu mutlaka yayın politikanızda şaşmaz bir ziyaretçi kitlesine hitap edecektir daima. Birçok örnek kategori ve onlarca türetilecek konu olsa da, birini seçelim ve başlayalım : " Bir sağlık sitesi sahibi iseniz, " Nasıl kilo verilir? " sorusunu internette her gün aratacak on bilerce kişi için potansiyel bir bilgi kaynağısınız demektir. Bu konu ile hazırlayacağınız bir içerik, ana temada bu sorunun yanıtını barındırdığı ve ziyaretçilere dolaylı değilde direkt yoldan bilgi aktardığı sürece, hem Google hem de ziyaretçiler açısından artık alternatif değil, seçeneksiniz! " Bir başka örnekten gidelim. Yukarıdaki genel ziyaretçi kitlesine hitap ediyor sonuçta. Mesela bir şirket web sitesi sahibi olduğunuzu düşünelim. Hizmet verdiğiniz veya satış yaptığınız sektör ise elektrik & elektronik konusunda olsun. " Priz nasıl değiştirilir? " Artık hem yazılı hem de videolu içerikler konusunda, bir kalıptır bu arama! Bu konuda bir içerik seçtiğinizde, ister detaylarına girebilir, ister marka - model bilgisi iletebilir, isterseniz yüzeysel olarak anlatıp geçebilirsiniz de. Ama, bizlerin tavsiyesi ziyaretçilere nitelikli bilgi içeren içerikler sunmanızdır her zaman. Evergreen içerik hangi site türlerinde kullanılır? Neredeyse aklınıza gelebilecek her türde yayın yapan web sitesinde kullanılabilir. Bu içerik türünün en güzel özelliği de bu. Her site için can simididir. Her site için bir kurtarıcıdır! Evergreen içerik hangi sitelerde kullanılmaz? Yanıt yukarıdaki " her site " tabirinden sonra garip gelebilir belki. Ama, kullanılmaz sorusunu " tercih edilmez? " ile değiştirecek olursak; * Sürekli güncel bir konuda içerik hazırlamak zorunda olan tek düze web sitelerinde. ( Eğer özel bir gruba hitap eden, kısıtlı kitleli bir web sitesi sahibiyseniz, evergreen içerik pek işinize yaramayabilir.) * Statik bir web sitesine sahipseniz. ( İnteraktif bir alanı , örneğin blog - olmayan bir sitede çok işinize yaramayabilir.) * Web sitenizin içeriklerinin bir bölümü veya çoğunluğu kopya barındırıyorsa.( Üzgünüz ama, evergreen içerik türü bile artık sitenizi kurtaramaz ! ) Evergreen içerik nasıl hazırlanır? Geldik en can alıcı soruya. Şöyle ki; * Site içeriğinizin geneline uygun birkaç konu veya başlık titizlikle belirlenmeli. Bu konu hakkında sunacağınız içeriğin ana teması ve başlığı aranma hacmi en yüksek kelime grubu ve empati kabiliyetiniz ile ( Acaba ben ziyaretçi olsam, ne diye aratırdım? ) belirlenmeli. * İçeriklerinizi, evergreen türüne uygun biçimde planladıktan sonra; ana başlık ve ilk paragrafından sonra, ilk veya ikinci alt başlığına kadar mutlaka " Ziyaretçinin sorduğu sorunun yanıtı veya aradığı bilginin ta kendisini " net biçimde sunmalısınız. Zira, bu tip yazı türünde clickbait ( tıklama kurnazlığı ) havası sezdirirseniz ziyaretçi gözünde ilk intibanız yerle bir olur. * O seçtiğiniz konu veya başlığın yanıtı genel olarak bilinir olsun. Yani, Amerika'yı tekrar keşfetmenize gerek yok! Sırf fark yaratacağım diyerek, konunun ana teması dışına çıkmayın, ekstra elementler uydurmayın! Son cümle ile toplayacak olursak; Evergreen içerik; altındır! Değeri hiç bitmez, modası hiç geçmez, her zaman revaçtadır - aranandır - candır! Sanırız bu bilgiler neticesinde, internette yapacağınız ufak tefek araştırmalarla bilgilerinizi pekiştirecek ve zaman kaybetmeden uygulamaya girişeceksiniz. O halde, tutmayalım sizi. Kolay gelsin :) |
FxTrader
Konu Sayısı: 0 Mesaj Sayısı: 16 |
|
Baris2424
Konu Sayısı: 6 Mesaj Sayısı: 28 |