fevzi3535
Konu Sayısı: 6 Mesaj Sayısı: 86 |
Google AdWords ile anahtar kelimelerin aranma hacimlerini öğrenebiliyoruz fakat bugün fark ettim ki aranma hacimlerinin yanındaki düşük, yüksek şeklindeki rekabet oranı aslında o kelimeye reklam verenlerin sayısının oranı imiş. Fakat seçtiğimiz anahtar kelimede kaç tane sitenin ciddi anlamda yazı yazdığını yani reklam rekabet oranı değil de arama motoru rekabet oranını nasıl tespit edebiliriz?
|
gosuhasu
Konu Sayısı: 14 Mesaj Sayısı: 92 |
Onu tam olarak öğrenme gibi bir durum ne yazık ki mevcut değil. Zaten bir anahtar kelimeyi arattığında karşına çıkan sonuçlar o anahtar kelimenin sitelerde geçiş sayısını gösterir. Örneğin sen "iphone 6 air" diye Google'da arama yaptığında Google sana en popülerden başlayarak aşağıya doğru site listesini çıkarır. Bu çok basit bir işlemdir.
Burada kırmızı içine aldığım kısım o anahtar kelimenin kaç sitede geçtiğini göstermektedir. Yani tabi ki de buradan tam olarak kaç makalede geçtiğini anlaman mümkün değil. Çünkü bunların içerisinde reklamlarda vardır. Fakat Google Trends kullanarak hangi ayda hangi anahtar kelime ve ona yakın kelime gruplarının ne kadar kullanıldığı gibi orana şu şekilde ulaşabilirsin. Umarım dediğini doğru anlamışımdır ve yardımcı bilgiler vermişimdir. Daha fazla bilgi almak istersen ya da bu tarz bir konuda yardıma ihtiyacın olursa özel mesaj atabilirsin. |
gosuhasu
Konu Sayısı: 14 Mesaj Sayısı: 92 |
|
fevzi3535
Konu Sayısı: 6 Mesaj Sayısı: 86 |
|
Murat
Konu Sayısı: 2 Mesaj Sayısı: 6 |
Ben daha çok o kelimede başı çeken siteleri inceliyorum içerik kalite olarak ona göre aşağı yukarı rekabet belli oluyor zaten. yani böylede yapılabilir ne yazmış kim yazmış ne kadar iyi yazmış birde tarih çok önemli yazı eski ise geçmek daha kolay oluyor mesela 2008'de yazılmış aynı yazı ile 2010'da yazılmış yazı arasında fark ar.
|