Seo Uyumlu Makale (İnce Ayrıntılarıyla) Nasıl Yazılır?
fevzi3535

Konu Sayısı: 6
Mesaj Sayısı: 86
Seo Uyumlu Makale (İnce Ayrıntılarıyla) Nasıl Yazılır?
10 yıl önce
Seo Uyumlu Makale (İnce Ayrıntılarıyla) Nasıl Yazılır?

     Merhaba arkadaşlar ben iyimakale panel'in ilk üyelerinden sayılırım eski üyelerin bir çoğu beni tanır uzun zamandır çeşitli sebeplerden dolayı aranızda bulunamıyor, iyimakale forumunda açılmış olan birçok konuya yorum bile yapamıyordum. Şimdi farklı bir makale hazırlayıp makale yazarı ve webmaster arkadaşlarımla paylaşmaya karar verdim. Birkaç ay önce bir sağlık sitesi kurduğum için sürekli sağlık makaleleri yazıyorum. Fakat artık hem sürekli sağlık makalesi yazmaktan bıktığım için  (biraz değişiklik olsun istedim) hemde seo uyumlu makale yazma konusunda yaşanan bazı bilgi eksikliklerini vurgulama amacıyla bu yazıyı hazırlama gereği duydum. Sözü daha fazla uzatmadan konuya geçmek istiyorum.

Seo uyumlu makale yazma hakkında internette yayınlanan birçok içerikte öncelikli amaç ziyaretçi memnuniyeti arttırma olmasına karşın biz bu içeriğimizde öncelikle Google sıralamalarında ilk sayfaya ulaşmayı ve hit çekmeyi amaçlayacağız ardından ziyaretçi memnuniyetini arttırmaya yönelik çalışmalar nasıl yapılır onlara değineceğiz.

Makale Başlığı (H1) Nasıl Seçilmelidir?

  İlgimi çektiği için sürekli olarak çeşitli anahtar kelimelerde ilk sayfada olan siteleri inceler ve yayınladıkları makalelerin neden dolayı ilk sayfada olduğunu tespit etmeye çalışırım. Bu tespitler sonucunda şunu fark ettim ki Google siteleri belirli anahtar kelimelerde sıralarken o anahtar kelimenin makale başlığında geçip geçmediğine aşırı derecede dikkat ediyor. Ayrıca birçok seo uzmanı asıl hedef anahtar kelimenin makale başlığının başında olması gerektiğini belirtiyorlar. Makale başlığının içine ve sonuna farklı ifadeler ekleyebilirsiniz fakat hedef anahtar kelime net bir şekilde makale başlığında mutlaka geçmelidir. Makale başlığının 60-70 karakteri geçmemesi gerektiği tavsiye edilmektedir.

Alt Başlıklar (H2, H3 vb.) Nasıl Seçilmelidir?

Çeşitli konularda arama yaptığınız zaman aradığınız sorguya benzer aramalar Google sonuç sayfasının en alt kısmında belirtilir. Örneğin ayda 1500 sefer aranan "diş ağrısı için ağrı kesici" kelimesini aradığınız zaman alt kısımda "diş ağrısı için antibiyotik" "diş ağrısı için ilaç" vb. ifadeler göreceksiniz. Bu ifadeler hedef anahtar kelimenin yanında yöneleceğiniz yan hedef anahtar kelimeleri oluşturacaktır. Bu anahtar kelimelere alt başlıklarınızda yer vermelisiniz. Ayrıca hedef anahtar kelime dışında yan anahtar kelimeleri de makale içinde farklı kısımlarda konunun akışını bozmadan kullanabilirsiniz. Örnek isterseniz Google'a diş ağrısı için ağrı kesici yazıp 1. sayfa 1. sıradaki siteye giriniz.

Anahtar Kelime Yoğunluğu (Keyword Density) Ne Kadar Olmalıdır?

Bu konu webmaster forumlarında seo uzmanları arasında (ben seo uzmanı değilim) sıklıkla tartışılan bir konudur. Kimisi %1 oranında kullanın derken, kimisi 'a kadar kullanabilirsiniz diyorlar. Google News kayıtlı haber siteleri bazen yüzde 15'den daha fazla (spam olan tehlikeli ve uzun vadede ceza alması kaçınılmaz bir durumdur) kullanıyorlar. 

Bu konu hakkında yaptığım incelemelerde (çeşitli anahtar kelimelerde ilk sayfada olan siteleri inceliyorum), türkçe ve yabancı seo bloglarında vb. kaynaklardan yola çıkarak ben en ideal anahtar kelime oranının %2-%6 oranında olduğunu düşünüyorum. Genel olarak yazdığım makalelerde asıl anahtar kelimeyi bu aralıkta kullanıp yan anahtar kelimeleri ise %1 civarında kullanıyorum. Dediğim gibi bu konu biraz tartışmalı olduğu için kendiniz deneme yanılma yöntemiyle kendi internet sitenizin sektörüne uygun şekilde kullanacağınız keyword density oranını tespit edebilirsiniz. 

Makale Uzunluğu Ne Kadar Olmalıdır?

Maalesef bu konuda bilgi karmaşasının olduğu net bir sonuca varılamamış konular arasında bulunuyor. Bu konuda kendi fikirlerimi belirteceğim kafanıza yatarsa uygularsınız.

Öncelikle her sektörün ihtiyaç duyduğu makale uzunluğu birbirinden farklıdır. Örneğin bir film sitesinin video altına 300-400 kelimelik makale eklemesi gereksiz ve tek başına (site dışı seo desteği gerekebilir) olumlu sonuç vermeyecek bir uygulamadır. Yada her hastalığın minimum 300-600 kelimeyle anlatıldığı sağlık sektöründeki bir sitenin 100 kelimelik makalelerle olumlu etki beklemesi kendini kandırması olacaktır. 

Benin Yöntemim;

Ben bir konuda makale yazacağım zaman o aramada ilk sayfada bulunan sitelerin yazdığı makalelerin genel uzunluğu bakarak onlarla aynı uzunlukta veya daha uzun makaleler yazmam gerektiğini düşünüyor ve o şekilde yazıyorum. Örneğin bir hastalık hakkında araştırma yaparken ilk sayfadaki sitelerin genel olarak 300-500 kelime arasında yazdığını görünce bende minimum 400 kelimelik bir makale yazmam gerektiğine karar veriyorum. Sizde kendi sektörünüzde ilk sayfada bulunan sitelerdeki içerik miktarını tespit ederek sayfanıza ona uygun şekilde ve kelime sayısında makale, ürün tanıtım yazısı, açıklama vb. ekleyebilirsiniz.

Meta Keywords ve Meta Description Etiketinin Kullanımı

Birbiriyle ilişkili farklı maddeler olduğu için "alt başlığın alt başlığı" (H3) şeklinde ele alacağım.

Açıklama Etiketi (Meta Description);

Google aramalarında site başlığının altında 160 karakterlik bir kısım bulunmaktadır. Bu kısımda makalenin içindeki bazı kısımlar veya sizin belirlediğiniz açıklama yazısı bulunur. Bu yazıyı siz yazmadığınız takdirde google içeriğinizden otomatik olarak çekmektedir. Fakat sizin yazmanız sıralamalarda daha olumlu sonuç elde etmenizi sağlayacaktır. Wordpress ve Blogger kullanıcıları için yazı editörü kısmında açıklama alanı bulunmaktadır. Buraya 160 karakteri geçmeyecek şekilde makaleniz hakkında bir açıklama eklemeniz gerekiyor. Açıklamanızı eklerken hedef anahtar kelimenizi 1 sefer açıklama içinde kullanmalısınız. Ayrıca hedef anahtar kelimeye benzer farklı anahtar kelimeleride aşırıya kaçmadan açıklama içinde kullanmanız faydalı olacaktır.

Anahtar Kelime Etiketi (Meta Keywords);

Hazırladığınız makalelerde hangi konulara değindiğinizi arama motorlarına tanıtmak için kullanılan bir kod parçasıdır. Aynı zamanda sitenizde siteadi/tag/ siteadi/etiket/ şeklinde sayfalar oluşturarak bu sayfalarda bu anahtar kelimeyi kullanan makalelerin listelenmesini sağlamaktadır. 

Geçen senelerde Google spam ekibinden Matt Cutts (ismini tam hatırlamıyorum yanlış yazmış olabilirim :) ) videolu bir açıklama yaparak artık Google sıralamalarında meta keywords etiketini dikkate almadıklarını açıkladı. Bunun üstüne seo uzmanlarının bir kısmı anahtar kelime kullanmaya gerek kalmadığını bazıları ise halen anahtar kelime kullanmanın işe yarayacağını belirttiler. Google sıralamalarını incelediğimde birçok sitenin meta keywords kullanmadan ilk sırada olduğunu aynı şekilde birçok siteninde meta keywords kullanarak ilk sırada olduğunu gördüğüm için bu konudu bende biraz kafa karışıklığı içindeyim. Fakat ben de Nasrettin Hoca misali "Ya keyword etiketini dikkate alıyorsa? (Ya Tutarsa) " diyerek bazı makalelerimde anahtar kelime kullanmaya devam edenlerdenim.

Anahtar kelime kullanırken anahtar kelime sayısın 8-10 taneyi geçmemesine aşırı derecede dikkat ediyorum. Hatta birçok makalemde sadece 3-4 tane anahtar kelime kullanıyorum. Bence anahtar kelime kullanalım ama fazla abartmayalım. Yinede bu konu hakkındaki düşüncelerinizi yorum olarak eklerseniz kendimizi geliştirme adına oldukça faydalı olacağına inanıyorum. 

Makale İçinde Anahtar Kelimelerin Kalın ve İtalik Belirtilmesi

Google'un seo hakkında kendi yayınladığı "Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi" e-kitabında ve hemen hemen bütün seo bloglarında değinilen bir nokta da anahtar kelimelerin makale içinde koyu, italik, altı çizili veya renkli olarak belirtilmesidir. Bu şekilde belirtilen anahtar kelimeler arama motorlarının dikkatini çekmekte ve bu sayede makale içeriğinin ne hakkında olduğunu tespit etmelerine yardımcı olmaktadır. Bu yöntemi aşırı kaçmadan uygulamak gerekmektedir. Arada sırada makale içinde anahtar kelimelerin dışında konuyla alakalı farklı yakın anlamlı cümleleri ve önemli ifadeleri de italik olarak belirtebilirsiniz.


İçeriklerin Sıralanışı ve Konu Bütünlüğü

İçerikler sıralanışı crawl analizi ile alakalı, konu bütünlüğü ise ziyaretçi memnuniyetiyle alakalı olduğu için iki alt başlık şeklinde değineceğim.

Konu Bütünlüğü;

Yazmış olduğunuz makalede konu başlığının içerik ile uyumlu olması, konuda belirtilen içeriklerin belirli bir konu bütünlüğü içinde yazılmış olması hem ziyaretçi memnuniyeti açısından hemde seo yönünden önemli bir unsurdur. Google aracılığıyla veya birazdan değineceğimiz site içi linkler aracılığıyla sitenizdeki makaleyi okumak isteyen kişiler eğer makale başlığının konuyla uyumsuz olduğunu veya konunun gereksiz ifadelerle uzatıldığını ve konu bütünlüğünün olmadığını görürlerse anında sitenizi terkederler ve bu durum sonucunda sitede kalma süresi azalır ve siteden hemen çıkma oranı yükselir. Sitede kalma süresinin azalması ve hemen çıkma oranının yükselmesi seo yönünden siteyi olumsuz etkileyen bir etkendir. Google'da arama yapan biri sizin sitenizden geri çıkıp bir sonraki siteye giriş yaptığı zaman Google rakip sitenin sizden iyi olduğunu düşünerek sıralamalarda rakip siteyi daha üste taşır. Bu sebeple kısaca ziyaretçinin sitenize girdiği zaman sitenizi terketmeyeceği ve hatta mümkünse sitenize olan sevgisini arttıracak makaleler yazmalısınız. Ayrıca şöyle bir durumda var ki bir siteye giren kişiler anında çıkıyorlarsa reklama tıklama oranları ciddi oranda azalır ve hitiniz yüksek olmasına rağmen reklam gelirleriniz azalır. Hemen çıkma oranı özellikle alışveriş siteleri için ciddi oranda önem taşımaktadır. Bu sebeple özellikle alışveriş siteleri ziyaretçilerinin sitelerine girdikten sonra hangi sayfaları dolaştığını ve neden alışveriş yapmadan çıktığını çok ayrıntılı şekilde analiz etmeye ve çözüm üretmeye çalışırlar. Neyse ben konuştukça konu başlığından uzaklaşıyorum :) en iyisi burada bu alt başlığı bitireyim.

İçeriklerin Sıralanışı;

Google bir sayfayı indekslerken sol üst kısımdan sağ alt kısıma doğru taramaktadır. Bu sebeple birçok sitede sidebar kısmı sağ kısımda bulunur ve içerikler genel olarak sol tarafa yaslanır. Sizde yazdığınız makalelerde önemli anahtar kelimeleri genel olarak yazınızın üst kısımlarında kullanmalısınız. Birçok seo uzmanı asıl anahtar kelimenin makalenin ilk yüz kelimelik kısmında geçmesi gerektiğini ifade ediyor.

İmla ve Noktalama Kurallarının Önemi

Arama motorlarının sitenizin içeriğini doğru şekilde algılayabilmeleri için kullandığınız kelimelerin ve kurduğunuz cümlelerin doğru imla ve noktalama kurallarıyla yazılmış olması gerekmektedir. Fakat aslında seo'dan ziyade ziyaretçi memnuniyeti içinde bu konu oldukça önem taşımaktadır. Sitenize bir konuda bilgi edinmek amacıyla giren kişinin yazdıklarınızı daha rahat anlaması, dilinize gösterdiğiniz özenden dolayı sizden memnun olması ziyaretçi memnuniyeti açısından önemli bir konudur. Fakat siz sitenizde genel olarak sohbet tarzında içerikler paylaşıyorsanız yine hedef ziyaretçi kitlenize bağlı olarak kullandığınız ifadelerde değişikler yapabilirsiniz. Seo yönünden olaya baktığımızda ise makalelerde eski kelimeler yerine günümüzde sıklıkla kullanılan ve arama yapılırken kullanılan kelimelere yer vermelisiniz. Örneğin; ağız alışkanlığı olarak hekim veya tabip kelimelerini kullanıyor olabilirsiniz fakat insanların neredeyse tamamı arama motorlarında doktor şeklinde arama yapmaktadır. 

Site İçi Linkleme

Bu konunun direk olarak makaleyi yazan kişiyle bir alakası bulunmasa da site sahipleri için önem arz ettiğinden değinmek istiyorum. Makale içinde benzer içerikli farklı bir makaleye anahtar kelimeden link verilmiş olması link verilen içeriğin Google sıralamalarında yükselişini hızlandırıcı etkiye sahiptir. Ayrıca sitenizde yayınladığınız makale bittikten sonra bu adreste şu konu hakkında şöyle bir yazımız bulunuyor şeklinde makale sonuna ve içine link ekleyerek ziyaretçinizde merak uyandırıp yazdığınız farklı bir makaleyi de okumasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede ziyaretçinin sitede kalma süresini ve çoğul hitinizi arttırabilirsiniz. Genel olarak wordpress ve blogger kullanıcıları benzer yazılar eklentisiyle bu işi halletmeye çalışırlar. Fakat kendiniz makale içine ekleme yaparak site içi linkleme yapmanız daha olumlu etki gösterebilmektedir.

Diğer Farklı Konular ve Kapanış;

Seo uyumlu makale yazma dışında; url yapınızın düzgün olması, site dışı seo çalışmaları, site içi yapının kullanıcı memnuniyeti açısından düzgün olması, site hızı ve seosunun iyi düzeyde olması, sosyal medya destekli internet sitenizin olması, sitenizin mobil uyumlu (mümkünse responsive) olması vb. birçok farklı seo etkeni makalelerinizin Google sıralamalarını ciddi şekilde etkileyen unsurlardır. Bunların herbiri farklı başlıklar altında yazılması gereken farklı konulardır ve direk olarak seo uyumlu makale yazma ile bir alakası bulunmamaktadır. Bu konular hakkında öğrenmek istedikleriniz varsa Google'da arayarak ulaşabileceğiniz seo bloglarından, webmaster forumlarından vb. sitelerden faydalanabilirsiniz.

Konuya tekrardan bir göz atarak acaba değinmeyi unuttuğum bir kısım varmı diye uzunca düşündüm fakat şuan aklıma farklı bir nokta gelmiyor. Eğer değinmeyi unuttuğum bir kısım varsa yorum olarak belirtirsiniz konuya beraber ekleme yaparız. Zahmet edip bu uzun makaleyi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Hazırladığım bu yazıyı istediğiniz sitede ve yayın organında paylaşabilirsiniz. Telif hakkı bulunmamaktadır fakat emeğe saygı açısından paylaşırken Yazar: Fevzi BÜYÜKTAŞ ibaresini eklerseniz çok mutlu olurum. Mutlu, başarılı ve bol kazançlı yıllar dilerim.

Yazar: Fevzi BÜYÜKTAŞ
yasmin86

Konu Sayısı: 3
Mesaj Sayısı: 186
10 yıl önce
Çok güzel anlatmışsınız bir solukta okudum ve yeni bilgiler öğrendim. Teşekkürler :)
bsahiner

Konu Sayısı: 12
Mesaj Sayısı: 125
10 yıl önce
Ellerine sağlık. Muhteşem bir çalışma olmuş. Kendi adıma faydalacanağım çok yeri var. Öğrenmenin sonu yok.
pelinsu

Konu Sayısı: 12
Mesaj Sayısı: 61
10 yıl önce
Emeğinize sağlık. Çok yararlı bir yazı olmuş.
imza55

Konu Sayısı: 1
Mesaj Sayısı: 7
10 yıl önce
Bir başka SEO uyumlu yazılar yazan yazar olarak güzel anlatım yaptığını belirtebilirim. Taktir ettim. Kimisi bu bilgileri paylaşmaz, sır gibi saklar. Helal olsun, birçok yazar bu methodlardan yararlanacaktır.

Saygılar.
fevzi3535

Konu Sayısı: 6
Mesaj Sayısı: 86
10 yıl önce
@yasmin86 @bsahiner @pelinsu @imza55 
Değerli yorumlarınız için ben teşekkür ederim :)

SafakVakti

Konu Sayısı: 1
Mesaj Sayısı: 90
10 yıl önce
Son zamanlarda sitede kendini bir hayli özleten üç isim var; Burak bey, Fevzi  bey ve Kader hanım... Fevzi bey, muhteşem döndü. Umarım artık hep sesinizi duyabiliriz... Kendi adıma ne kadar teşekkür etsem azdır, derli toplu bir bilgilendirme olmuş.  Bir de had aşmak gibi  olmasın ama son zamanlardan 'kuyruklu anahtar kelimeler' konusu önem kazandı. Yazıda bir parça  değinilebilirdi belki fakat yeni başlayanlar için bu kadarı da yeterli. Kaleminize sağlık.
fevzi3535

Konu Sayısı: 6
Mesaj Sayısı: 86
10 yıl önce
@ŞafakVakti değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederim. Evet dediğiniz gibi "uzun kuyruklu anahtar kelimeler"  konusuna değinmeyi unutmuşum hatırlattığınız için çok teşekkür ederim.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genel olarak yükselmenin zor olduğu 1 veya 2 kelimeden oluşan anahtar kelimeler yerine 3, 4 kelimeden oluşan anahtar kelimeler olarak ifade edilebilir. Örneğin sadece tetanoz kelimesine veya tetanoz aşısı kelimesine yönelik makale yazdığınız zaman ilk sayfaya yükselmeniz zor olabilirken tetanoz aşısı yan etkileri veya hamilelikte tetanoz aşısı gibi 3-4 kelimeden oluşan anahtar kelimelere yönelik makaleler yazmanız Google'da daha hızlı yükselmenizi ve hit çekmenizi sağlayabilir. Ayrıca örneğin bir alışveriş sitesinin sadece saat kelimesinde yükselmesi hem çok zor hemde geri dönüşü yetersiz olabilir. Bu durumda alışveris sitesinin saat kelimesine yönelik seo çalışması yapması maddi olarak ve zaman yönünden gereksiz bir çalışma olacaktır. Bunun yerine erkek kol saatleri veya *** marka kol saatleri gibi daha hedefe yönelik, satış yapma potansiyeli yüksek ve seo yönünden rekabeti daha düşük uzun kuyruklu anahtar kelimelere yönelmek gerekir.



Mlkmhmt

Konu Sayısı: 4
Mesaj Sayısı: 85
10 yıl önce
Tek nefeste okudum diyebilir. O kadar lazımdı ki bu bilgiler. Hergün araştırıyorum okuyorum ama anlayamıyordum. Bu yazı çok açıklayıcı olmuş. Teşekkür ediyorum. Birde birşey soracağım eğer müsaitseniz. Bir site açtım ve makaleler eklemeye başladım. Bana yardımcı olan arkadaş etiket olarak makalelere iki etiket girmemi söyledi. Bu ne kadar doğru? Çünkü bana göre ne kadar etiket girilirse o kadar çabuk görülür gibi geliyor. Ben mi yanlışım karar veremedim.
fevzi3535

Konu Sayısı: 6
Mesaj Sayısı: 86
10 yıl önce
@Mlkmhmt öncelikle yorumun için teşekkür ederim.
 
Merhaba etiket denen şey aslında meta keywords etiketidir. Sadece farklı olarak sitede siteadı.com/tag şeklinde ekstra sayfalar oluşturulmasını ve indeks sayısının arttırılmasını sağlar. Ne kadar çok etiket eklenirse o kadar çabuk görülür düşüncesi kesinlikle yanlış bir düşüncedir çünkü sayfaların google tarafından indekslenmesinin girilen anahtar kelime sayısıyla bir alakası bulunmamaktadır. Çok içerik girmek indeks hızını arttırabilir fakat çok etiket girmek hem indeks hızını arttırmaz hemde spam tehlikesi ortaya çıkarır. 

Arkadaşınızın tavsiye ettiği gibi 2 tane etiket ekleyebilirsiniz, yazdığınız konunun içeriği çok ayrıntılı ise etiket sayısın 7-8 taneye kadar çıkarabilirsiniz fakat daha fazlası tehlikelidir. Bende artık yavaş yavaş kullandığım etiket sayısını azalttım yakın zamanda etiket sayısını azaltmanın olumlu etkilerini görürsem artık hiç etiket kullanmayabilirimde. Bu konuda yeterince deneme yapmadığım için maalesef kesin birşey söyleyemiyorum. Fakat siz eğer denemek isterseniz sitenizde bazı makalelere hiç etiket eklemeyerek bazılarına ise fazla sayıda etiket ekleyerek farklı denemeler yapabilir ve izleyeceğiniz yolu tespit edebilirsiniz.

Yanıt Yaz