SEO Uyumu ve Kaliteli İçerik
etoprak

Konu Sayısı: 10
Mesaj Sayısı: 28
SEO Uyumu ve Kaliteli İçerik
7 yıl önce

SEO Nedir? Neden Öğrenilmelidir?

SEO yani tam Türkçe açılımı ile ‘’Arama Motoru Optimizasyonu’’ birçoğunuzun bildiği gibi, herhangi bir anahtar kelimenin google gibi popüler arama motorlarında üst sıralara çıkması amacı ile yapılan çalışmalar bütününe verilen addır. Bu çalışmanın teknik alt yapısını hazırlayan ve yönetenler SEO Uzmanları iken, aslında çalışmanın en önemli adımı olan içerik bölümü ise, siz iyimakale yazarlarını ilgilendiren en önemli husus olarak düşünülebilir.

Elbette her içerik SEO amacı ile yazılmaz. Bazıları sadece okuyucu eğlendirmek için yazılan, samimi bir anlatıma sahip olan liste içerikler iken, bazıları haber niteliği taşıyan metinler de olabilir. Bu tamamen sektör ve platform ile alakalı bir durumdur.

Nitekim iyimakale sisteminde genellikle ve hatta çoğunlukla SEO bazlı siparişler açıldığı için, standart bir yazarın hakim olması gereken en önemli konu; Bu içeriklerin yazılma şeklindeki önemli kurallar bütünüdür. Çünkü SEO çalışmaları, içerik sayısı ile doğru orantıda verim göstermektedir. Bu sebeple toplu sipariş almak isteyen ve bu işi tam zamanlı hale getirmek isteyen yazarların sektördeki sürekliliği için, temel seviye SEO kuralları olmazsa olmazdır.

SEO’nun Temel Mantığı Nedir?

Herhangi bir içeriği kaliteli hale getiren en önemli algoritma, içeriğin kullanıcı dostu olup olmadığı hakkındadır. Eğer içeriği ziyaret eden kullanıcı, sayfayı 3 dakikadan daha az görüntülediyse; Google bu içeriği faydasız içerik şeklinde işaretlemektedir.

300 Kelimelik bir içeriğin ortalama okunma süresini 3 dakika olarak düşünebiliriz. Yani yazdığınız 300 kelimelik içeriğin tamamı, kullanıcı tarafından sonuna dek okunabiliyor olmalıdır. Bu durumda kullanılan dilin akıcı, bilgi verici ve tam anlamı ile faydalı olması gerekmektedir.

Örneğin; ‘’Siz arkanıza yaslanıp bu yazımızı okurken, biz de konu hakkında detaylı bilgi vereceğiz.’’ Gibi şişirme cümleleri okuyan kullanıcıların büyük bir çoğunluğu, içinde bulunduğu platformu terk etmektedir. Kelimeleri istenen sayıya tamamlamak için, içerikleri gereksiz cümle ve kelimeler ile şişirmeniz; İçeriği neredeyse kullanılamaz hale getirecektir.

Burada uygulanması gereken en önemli taktik, yazının ilk paragraf ya da ilk başlığında özet bir bilgi vererek, verilen bilgiyi yazının devamında açma mantığıdır. Kullanıcı henüz ilk paragraftan aradığını bulduğunu düşünür ve tatmin olursa, yazının tamamının okunması konusundaki ihtimal büyük ölçüde artış gösterecektir. Bu anlamda Google’ın en sert kuralı, kullanıcıyı gerçekten her anlamda memnun edebilen içerikler yazabiliyor olmanızdır.

İçerikte Temel SEO Kuralları Nelerdir?

Yazının özgünlüğü, akıcı dil kullanımı ve bilgilendirici olması dışında dikkat edilmesi gereken ezbere birkaç önemli kural bulunmaktadır. Başlık nasıl olmalıdır? Kaç alt başlık kullanılmalıdır? Cümledeki ideal kelime sayısı kaçtır? Ve benzeri etkenler, içeriğin kalite puanına karar verecektir. Bunları şu şekilde maddeleyebiliriz;


İçeriğin Başlığı
  • Başlık Anahtar Kelime İle Başlamalı
  • Başlık En Az 3 Kelime Olmalı
  • Başlıkta Kullanılan Karakter Sayısı 60’ı Geçmemeli 
İçeriğin Ana ve Alt Başlıkları 

  •  İçerikte En Az 3 Alt Başlık Kullanılmalı
  • Her Alt Başlık Anahtar Kelime İle Başlamalı   

  1. Örnek Ana Başlık: İyi Makale
  2. Örnek Alt Başlık I: İyi Makale Nedir
  3. Örnek Alt Başlık II: İyi Makale Sistemi Nasıl Çalışır
  4. Örnek Alt Başlık III: İyi Makale Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır 

İçerikte Genel Yazım Kuralları Nelerdir?

  • En Az 300 Kelimelik İçerikler Tercih Edilmeli (Bu not iyimakale sistemi yazarlarını değil, iyimakale alıcılarını ilgilendirmektedir)
  • İçerikteki Anahtar Kelimenin, İçeriğin Tamamına Olan Oranı %2.5’u geçmemelidir. Yani Her 100 Kelimede 2.5 Kez Anahtar Kelime Kullanılmalıdır. 300 Kelimelik Bir İçerikte Bu Rakam; 7-8 Civarındadır.
  • Belirlenmiş Olan Anahtar Kelime ya da Anahtar Kelime Öbeği; İçeriğin İlk 75 Kelimesinde (İlk Paragrafta) Geçiyor Olmalı.
  • Belirlenmiş Olan Anahtar Kelime ya da Anahtar Kelime Öbeği; İçeriğin Son 75 Kelimesinde (Son Paragrafta) Geçiyor Olmalı.
  • Anahtar Kelimeler Mutlaka Bold (Kalın) Olarak İşaretlenmeli.
  • İçerikte Kullanılan Cümlelerdeki Kelime Sayısı 20’yi Geçmemeli.
  • İçerikteki Paragraflarda Kullanılan Kelime Sayısı 150’yi Geçmemeli.
  • İçerikteki Başlık ve Alt Başlıklarda Kullanılan Kelime Sayısı 300’ü Geçmemeli.    

İçerikte Dil Bilgisinin Önemi

Arama motorlarının durmaksızın çalışmakta olan botları, içeriklerdeki yazım hatalarını kolayca tespit edebilmektedir. Hatta bu yazım hatalarına, noktalama işaretleri bile dahildir.

Eğer içerik daha önce binlerce kere yazılmış bir konu hakkında ise ya da siz aynı konuda farklı birçok içerik yazmak zorunda iseniz, burada tekrara düşmemek için dikkat etmeniz gereken en önemli husus; Yazının geneli boyunca seçtiğiniz kelimelerdir.

Örneğin, günümüzde daha az kullanılmakta olsa da herkes tarafından bilinmekte olan eski Türkçe kelimeleri kullanabilirsiniz.

‘’Sonuç Olarak’’ yerine ‘’Nitekim’’
‘’Konu’’ yerine ‘’Husus’’
‘’Anlaşma’’ yerine ‘’Mutabık’’
‘’Özetle’’ yerine ‘’Velhasıl’’
Gibi birçok şekilde örneklendirilebilir.

Bu kelimeleri içeriğe entegre ederken (‘’Bütünleştirirken’’ yerine ‘’Entegre Ederken’’) herkesin kolayca anlayabileceği halde az tercih edilmekte olan kelimeler olmasına dikkat etmek gerekir.

Cümle yapısına ve cümlede anlama dikkat edilmesi gerekmektedir. Kullanıcı işine yaramayan bir cümle okuduğunda, aradığı şeyi bulamadığını düşünüp SEO çalışmalarının en büyük tehdidi olan ‘’Hemen Çıkma’’ oranını artırabilir. Yani gereksiz kelime kullanımından ve anlam ifade etmeyen cümleler kurmaktan kaçınılmalıdır.

Her ne kadar ben bu anlatımımda bu kurala uymamış olsam da; İçeriğin genelinde tek tip anlatım biçimi kullanılması, okuyucunun zihnini yormayacağı için artı bir puan kazanılacaktır. Yani cümlelerin bitiminde kullanılan ekler, birbirlerine benzer olmalıdır.

  • Örneğin: ‘’Olmalıdır’’ – ‘’Kaçınılmalıdır’’ – ‘’Gerekmektedir’’ – ‘’Kullanılmaktadır’’
  • Örneğin: ‘’Yapabilirsiniz’’ – ‘’Kaçınabilirsiniz’’ – ‘’Kullanabilirsiniz’’
  • Örneğin: ‘’Gerekmektedir’’ gibi – ‘’dir’’ eki ile biten cümleler ya da ‘’Gerekir’’ gibi ‘’ir’’ eki ile biten cümleler.
  • (Gerekir – Gidilir – Yapılır – Edilir – Bilinir – Söylenir) 
  • (Gerekmektedir – Gidilmektedir – Yapılmaktadır – Edilmektedir – Bilinmektedir – Söylenmektedir)   

İçerikte Süreklilik

Optimizasyon amacı ile yazılmış olan içerikler, genellikle sonsuza dek kullanılması amaçlanan içeriklerdir. Bu sebeple içerikte tarihi belli olmayan bir zaman dilimi belirtmek kesinlikle yanlış bir algı oluşturacak ve güncelliğini yitirecektir.

Bir içeriğin sürekliliğini sağlamak için; o içerikte ‘’Bugünlerde’’ –  ‘’Geçtiğimiz Günlerde’’ gibi kelimelerden kaçınmak son derece önemlidir.

Bunun yerine ‘’2017 yılının ilk yarısında meydana gelen…’’ gibi tam ya da tama yakın tarih belirten cümleler kurmak gerekmektedir.
Özetle daha didaktik bir anlatım biçimi kullanılırken, kişi metni hangi zaman diliminde okursa okusun doğru bilgi alabiliyor olmalıdır.

NOT: Alıcılar için SEO kriterleri hakkındaki anlatım, bir sonraki forum içeriğine eklenecektir.
NOT II: Yazarlar için ek SEO kriterleri hakkındaki anlatımlar, eklenmeye devam edilecektir.    
Bu mesaj etoprak tarafından 19.04.2018 00:53:19 tarihinde değiştirildi.
Blue

Konu Sayısı: 9
Mesaj Sayısı: 71
7 yıl önce
Faydalı ve yerinde bir paylaşım olmuş teşekkürler...

pençe

Konu Sayısı: 1
Mesaj Sayısı: 5
7 yıl önce
Çok yararlı bir paylaşım, kendi adıma çok teşekkür ediyorum ve tüm yazar arkadaşlarıma da okumalarını tavsiye ediyorum ..İyi çalışmalar..
google

Konu Sayısı: 1
Mesaj Sayısı: 4
7 yıl önce
Bugüne kadar binlerce makale yazdırdım bu kurulların % kaçına uyum sağlandı tartışılır ben %50 sine razıyım.
Güzel paylaşım için teşekkür ederim. Makale yazarlarına rehber olacak nitelikte bir anlatım ve örnek makale...
etoprak

Konu Sayısı: 10
Mesaj Sayısı: 28
7 yıl önce
pençe Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Bugüne dek sizinle birlikte çalıştığım tüm projelerde bu kuralların da ötesinde iş çıkardığınız için, ek olarak teşekkür ederim. =)

google Güzel yorumunuz için teşekkürler. Yazdırdığınız içerikler bu kurallara uymuyor ise, ne yazık ki yüksek rekabeti olan sektörler için satın aldığınız içeriklerin geri dönüşü epey az olacaktır. Üstelik uzun vadede projeye de zarar verebilme ihtimali olabilir. =)
Yanıt Yaz